www.mosrzsabinov.sk - MOSRZ Sabinov

Martin - MsO SRZ

Michalovce - MsO SRZ

Mivaedi - autorizovaný predajca
Autorizovaný predajca značky MIVARDI.
Fishing team s.r.o.
Bratislavská 45.
917 02 Trnava.

MOSRZ Orlov
MOSRZ Orlov - predseda MO SRZ Orlov Vojtek Rudolf, Mgr.

Nitra - MsO SRZ

[ Ísť na úvodnú stránku | Vybrať novú tému ]

NOVÉ INFO

Priatelia,

tesne pred otvorením pstruhovej sezóny ktoré je doslova predo dvermi, chceme oboznámiť našich členov ešte s niekoľkými skutočnosťami.

Prvou je, aby sme sa všetci ktorí budeme v pondelok na VN Jakubovany nečudovali, že okrem pozvaných hostí, priateľov z Trebišova a Veľkých Kapušian a našich členov, budú na VN prítomní aj členovia rybárskej stráže.

To by nebolo pre nás nič nové, ale po prvýkrát na VN budú prítomní aj členovia rybárskej stráže z družobnej organizácie z Trebišova a ich návrh na takúto vzájomnú súčinnosť pri otváraní sezóny sme iba privítali.

V tejto súvislosti ste si určite všimli a ak nie tak vám dávame do pozornosti, že na našej stránke na titulnej strane v strede je priečinok Družba, kde po rozkliknutí sa objaví Zmluva o pokračovaní družby medzi MO SRZ Trebišov a MO SRZ Sabinov, podpísaná v apríli 2016.

O nej sme vtedy písali na stránke a je potrebné aby si ju prečítali aj všetci naši členovia, lebo od neinformovanosti je iba krôčik k neovereným dohadom a chybným interpretáciám.

Takže, táto družobná zmluva je v súlade so Stanovami SRZ a je asi aj jediná platná v celom SRZ, podľa ktorej členovia oboch rybárskych organizácií majú možnosť na základe svojho miestneho povolenia na rybolov, navštevovať aj miestne vody druhej družobnej organizácie.

To znamená, že členovia MO SRZ Trebišov s ich miestnou povolenkou môžu prísť na všetky naše miestne vody a opačne, naši rybári s našou miestnou povolenkou môžu ísť na všetky miestne vody MO SRZ Trebišov.

Tak to bolo dohodnuté našimi predchodcami v minulosti pred vyše 52-timi rokmi a táto dohoda o družbe medzi našimi organizáciami platí aj naďalej.

Ďalšou informáciou ktorú tu dávame do pozornosti je skutočnosť, že narastajúci záujem o členstvo v našej MO SRZ sa dostal do stavu, keď počet členov spolu s deťmi a mládežníkmi už prekročil číslo 500 a preto sa výbor rozhodol, že v tomto roku už nových členov prijímať nebude.

Každý z nás si chce pri vode v prvom rade oddýchnuť a vyhľadáva ticho a kľud a pri danej rozlohe našich vodných plôch a najmä kaprových revírov, by sme pri ďalšom bezhlavom prijímaní členov spôsobili onedlho preľudnenie.

Nechceme získavať príjmy do rozpočtu z predaja povolení a členského na úkor narušenia pohody a relaxu pri vode pre našich členov a veríme že tento náš krok nájde pochopenie v širokej členskej základni.

Štvrtok, 12.04. 2018 - 12:27:49
(Zobraziť celý článok | 3297 bajtov | Hodnotenie: 0)
Na rybách  Petrov zdar!

Priatelia,

blíži sa premiéra rybárskej relácie s názvom „Na rybách – Petrov zdar!“, ktorú na televízne obrazovky prináša Slovenský rybársky zväz v spolupráci s RTVS.

Môžete si ju pozrieť na „Dvojke“ v premiére v nedeľu 8. apríla o 8:55 hod, alebo potom   v repríze v utorok 10. apríla o 16:00 hod.

Zoznam tém, ktoré relácia obsahuje:

Návšteva ramena v Koniarovcach. V úvode relácie sa vyberieme na jeden z revírov Nitrianskej organizácie, ktorý vznikol pred viac ako pol storočím počas regulácie rieky Nitra. Odstavné rameno Koniarovce patrí k pokladom miestnej organizácie, v posledných rokoch je však jeho budúcnosť otázna. Aké problémy musia tunajší rybári, aby rameno zachránili sa dozviete v relácii.

Príprava detí a mládeže na rybársku sezónu. Dni plynú ako voda a na dvere nám opäť klope nadchádzajúca hlavná rybárska sezóna. Práve pri tejto príležitosti sa pôjdeme s našou kamerou pozrieť do jedného z detských rybárskych krúžkov, kde na ňu najmenších rybárov postupne pripravujú.

Návšteva výrobného strediska v Mošovciach. Rybníky, ktoré sú súčasťou tohto strediska založil v 19. storočí gróf Révay, a aj dnes patria k chovateľským skvostom a odrastajú na nich kvalitné násady pstruha dúhového, potočného či dokonca lipňa. V samotnej reportáži Vás výrobným strediskom Slovenského rybárskeho zväzu v Mošovciach prevedieme a predstavíme Vám ho.

Lov rýb na rieke Váh. Pleskáče, plotice, jalce, nosále či dokonca kapor. Tieto druhy rýb sa nám podarilo uloviť v rieke Váh pri Hlohovci, a vôbec sme k tomu nepotrebovali veľa. Vystačili sme si s plávačkovým prútom, pár hrsťami krmiva a ...

Piatok, 06.04. 2018 - 21:50:30
(Zobraziť celý článok | 1882 bajtov | Hodnotenie: 0)
DARUJTE NÁM SVOJE 2%

Priatelia,

pred nami je „Veľký týždeň“ a po ňom sa začneme zaoberať už nastupujúcim aprílom a všetkými vecami ktoré sa s týmto mesiacom spájajú.

Marec je všeobecne známy ako obdobie podávania daňových priznaní a apríl okrem začiatku novej pstruhovej sezóny je dôležitý najmä pre možnosť darovania 2% z už zaplatenej dane v roku 2017.

Tie 2% zo zaplatenej dane z príjmu nespomíname tu náhodne, lebo všetci čo sme boli na februárovej členskej schôdzi vieme, že aj z malých čiastok sa dá nazbierať slušná suma, ktorá  umožňuje výboru zorganizovať dve letné akcie pre zdravotne a telesne postihnuté deti a nonstop preteky pre našich mladých rybárov z detských rybárskych krúžkov.

V minulom roku nám svoje 2% darovalo vyše   70 fyzických osôb a boli by sme radi, ak by v tomto roku ich bolo viac možno aj 100, lebo tieto darované financie skutočne zmysluplne dávame deťom  a aj v tomto roku tieto dve akcie pre deti opäť plánujeme.

Preto sa znovu obraciame s prosbou hlavne na vlastných členov a tiež  na priateľov rybárskeho športu, aby ani v tomto roku na nás nezabudli a aby aj svojim malým dielom prispeli pre našich malých rybárov.

Dávame našim darcom do pozornosti, že v tomto roku je menšia zmena pri darovaní 2% a že daňovému úradu sa predkladajú dve tlačivá.

Prvé tlačivo:

Potvrdenie o zaplatení dane z príjmov zo závislej činnosti je tlačivo, ktoré už vyplnené dáva svojmu zamestnancovi jeho zamestnávateľ.

Druhé tlačivo:

Vyhlásenie o poukázaní podielu zaplatenej dane z príjmov fyzickej osoby je naše tlačivo, k dispozícii na našom webe a ktoré po vyplnení osobných údajov darcu sa spolu s prvým tlačivom odovzdá na daňovom úrade.

Je dobré ak máme pripravenú kópiu druhého tlačiva, ktorú si necháme potvrdiť na daňovom úrade, aby sme túto kópiu použili pri dokladovaní darovania 2% a prípadne aj dokladovania darovaných 2% nad 100€, na základe čoho potom darca môže získať miestne povolenie na rybolov podľa vlastného výberu alebo môže si uhradiť neodpracované brigády.

Chceme sa už dnes poďakovať všetkým darcom ktorí aj svojim neveľkým darom prispejú našim malým detským rybárom na pekné chvíle pri vode v prvý júlový víkend.

Ešte raz srdečne ďakujeme.

Pondelok, 26.03. 2018 - 19:12:36
(Zobraziť celý článok | 3041 bajtov | Hodnotenie: 0)
LETNÝ ČAS PRICHÁDZA

letnycas.pngPriatelia,

skoro sme zabudli spomenúť jednu dôležitú vec ktorá u nás neodmysliteľne patrí k jari a tou je prichádzajúca zmena zimného času na letný, ktorá príde už túto nedeľu 25. marca nad ránom a kedy si o 02.00 hod, posunieme ručičky na hodinkách na 03.00 hod.

Ako sme sa však dočítali, striedanie letného a zimného času vadí niektorým ľudom a ako už býva zvykom aj politikom.

Podľa nich vraj nedávny výskum deviatich európskych univerzít ukázal, že striedanie času spôsobuje zdravotné problémy približne 20 % Európanom. Medzi komplikácie majú patriť napríklad únava, poruchy trávenia, migrény, depresie či vo výnimočných prípadoch aj infarkty a preto to striedanie času treba vraj zrušiť.

Toľko bola tlačová správa, ale že 80-tim % obyvateľov zmena času nevadí, sa už tradične taktne v médiách nedopovie, preto je tu na mieste otázka, či tých údajných približne 20% obyvateľov sedí celý rok doma a necestuje na dovolenky do krajín v inom časovom pásme s časovým posunom a ako sa ním títo potom vysporiadavajú.

Ďalšia otázka by bola, či kritici zmeny času neplánujú v budúcnosti prísť s iniciatívou na zrušenie všetkých časových pásiem a navrhnú stanoviť iba jedno „správne“ časové pásmo kvôli údajným zdravotným komplikáciám ?

Pomaly sa nám ani nezdá čudné, že väčšina sa má prispôsobovať menšine a tak je to dnes aj  v ďalších oblastiach nášho života

A to je už fakt choré ...

Všetci predsa najlepšie podľa seba vieme, že pre každého nás je vhodnejší plynulý zabehaný priebeh času a že každý človek prirodzene negatívne zareaguje na kratší čas spánku, ale je to iba otázka jedného dvoch dní a každý sa s tým vysporiada rád, najmä ak tá zmena času je pozitívna a prináša možnosť predĺžiť si deň, užiť si viac slniečka počas dňa a prináša so sebou aj úsporu elektriny.

Dokonca tu máme aj jeden svetlý príklad od nášho europoslanca, ktorý k zmene času rozumne povedal, že ak zostane striedanie času, tak Slnko na Slovensku bude svietiť približne 170 dní ročne aj po 19-tej hodine, no ak zrušíme letný čas, tak to nebude ani 100 dní,“ a viac „tmavších“ dní bude znamenať pre ľudí menej pohybu v prírode či aktívne stráveného voľného času po pracovnej dobe, napríklad v záhrade ( v našom prípade na rybách).

A s tým jeho vyjadrením určite súhlasíme my všetci rybári , ktorí si zvykneme ešte po práci vybehnúť k vode, lebo tá hodinka Slnka naviac je skutočne na nezaplatenie.

Už by to iba chcelo, aby naše Slnko osvietilo rozumy tých menej rozumných, lebo takýchto rýchlo kvasených „odborníkov na všetko“ máme okolo seba bohužiaľ čím ďalej tým viac.

Streda, 21.03. 2018 - 18:02:27
(Zobraziť celý článok | 3042 bajtov | Hodnotenie: 0)
PRVÝ JARNÝ DEŇ

Priatelia,

už v budúcom týždni v utorok 20. marca 2018 o 17:15 hod, privítame prvý jarný deň ktorý poznáme aj pod názvom jarná rovnodennosť, kedy deň a noc sú rovnako dlhé 12 hodín a kedy oficiálne sa začne u nás najkrajšie ročné obdobie.

Ponúkame preto  niekoľko faktov o čase prichádzajúcej jarnej rovnodennosti, ktorou sa na severnej pologuli začína jar a na južnej pologuli jeseň.

V tento deň na severnom póle prvýkrát po šiestich mesiacoch vychádza Slnko, končí sa polárna noc a nastáva polárny deň. Na južnom póle nastáva presne opačný jav, Slnko zapadá, končí sa polárny deň a nastáva polárna noc.

Jarná rovnodennosť však nenastáva v každom roku v rovnakom čase, kvôli rozdielnej dĺžke astronomického a kalendárneho roka a najmä kvôli vkladaniu prestupného dňa 29. februára - každý štvrtý rok.

Podľa všeobecne dostupných informácií z internetu dátum 21. marec, ktorý sa uvádzal v školských učebniciach a mnohí z nás ho dodnes považujú za prvý jarný deň, platil iba v prvých dvoch desaťročiach 20. storočia.

V posledných rokoch bol tento dátum aktuálny iba každý tretí rok po roku priestupnom, t.j. v roku 2003 a 2007 a od roku 2012 sa jar v našom časovom pásme začínala vždy už 20. marca a dokonca od roku 2048 sa pri jarnej rovnodennosti bude už objavovať aj dátum 19. marec.

Návrat k 21. marcu ako k prvému jarnému dňu nastane až po vynechaní prestupného dňa v rokoch 2100, 2200 a 2300.

No a od prvého tohoročného jarného dňa je už iba skok k našim najväčším kresťanským sviatkom - k Veľkej noci a potom už počkáme iba pár dní a začne sa nám nová pstruhová sezóna na ktorú sa všetci rybári už teraz tešíme.

Sobota, 17.03. 2018 - 11:11:25
(Zobraziť celý článok | 1857 bajtov | Hodnotenie: 0)
410 článkov (82 stránok, 5 článkov na stránku)
[ 1 | 2 | 3 ]

Kamery
Kniha FLASH - Pre rybárov
Ankety
Ako sa Vám pačia naše stránky?